Bilder fra turer i 2010

torsdag 2. september 2010

Vær hilset godtfolk!

Jeg hiver meg i herved på den stadig voksende bloggbølgen. Mitt bidrag til dette fenomenet vil være i retning av et faglig friluftslivsperspektiv. Bloggen vil skildre turer i regi av høyskolen i Sogn og Fjordane. Nærmere bestemt 3. klasse bachlor friluftsliv. Mine faste lesere vil kunne godte seg med minst et innlegg pr. tur (dette gjelder selvfølgelig også for sporadiske dropp-inn lesere), der jeg tar for meg aspekter jeg brenner for (og aspekter høyskolen vil jeg skal brenne for).

Turene vil i løpet av høsten være innom flere grener av "Friluftsliv som opphold og fysisk aktivitet i friluft i fritiden med sikte på miljøforandring og naturopplevelse" (Stortingsmelding nr.40 fra 1986/87). Jeg kan blant annet lokke med klatring, buldring og rotur med gammel trebåt i idylliske omgivelser.

Friluftsliv har et billedlig aspekt som i mine øyne betyr utrolig mye. For å skildre disse turene vil jeg derfor i tillegg til skriftlig redegjørelse, supplere med mye bilder. Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar